Dramă, Crimă (United Kingdom)

Shane Meadows

Andrew Vickers

EM Media, UK Film Council, Screen Yorkshire, Big Arty Productions

12 Septembrie 2006

26 Septembrie 2021

<p>      Bazat pe experienta personala a regizorului, This Is England spune povestea lui Shaun, un copil de 12 ani care a crescut fara tata în regiunea de nord a Angliei. Actiunea se petrece în vacanta de vara a anului 1983, scotând în evidenta transformarea personajului dintr-un tînar neîngrijit care deplânge moartea tatalui sau, într-un bataus ras în cap, a carui atitudine furioasa si provocatoare este imbratisata de o banda locala de skinhead-eri. Cu o mama care nu reuseste sa se impuna, si cu un tata disparut din viata sa, Shaun pare angajat pe calea autodistrugerii, dar nu trece mult si relatia sa cu noii „prieteni” se deterioreaza, el învatând curând ca violenta este calea lasitatii. </p>

Patronu

08.09.2018

Se aseamănă mult cu American History X, însă mi-a părut mai complex şi mai profund decât acesta din urmă. Filmul e construit cu migală şi creşte în intensitate pe parcurs, regia e foartă atentă la detalii şi surprinde fiecare trăire a actorilor principali, iar muzica îţi intră pe sub piele. Mesajul filmului e destul de evident, însă asta nu îi răpeşte nimic din putere. E o lecţie de istorie şi una de viaţă în acelaşi timp. De văzut. Notă: Mama puştiului de 13 ani din rolul principal, Sharon Turgoose, a murit pe parcursul filmărilor, iar filmul îi este dedicat. Mi s-a părut un detaliu semnificativ, mai ales pentru prestaţia micuţului.

9 4

narco

08.09.2018

Film facut de un regizor suparat care probabil nu a fost acceptat de societate. Dupa inceperea filmului este prezentat copilul intr-o banda mai mult anarhista decat nationalista (chiar daca steagul Angliei este abordat des, si discursurile nationaliste sunt prezente), totusi prima banda a copilului nu are nici o treaba cu nationalismul. Dupa ce Combo iese din inchisoare putem vorbii despre formarea unei nou gasti eronat sa zicem nationaliste datorita comportamentului si anumitor critici aduse istoriei (ex Falklands). Totusi filmul incearca sa demonstreze ca nationalismul este ceva rau, prin creearea unor elemente false in film.Este vina scenaristului si a regizorului pentru ca nu au facut documentatia necesara si a adougat (in mod intentionat) elemente false, ce strica integritatea nationala. Nici nu am sa dau nota pentru asa ceva.

4 8

Andrei_fermecatoru

08.09.2018

Probabil cel mai englezesc film britanic! Dupa un premiu Bafta in 2006 pt cel mai bun film, a rsusit mai apoi si sa faca senzatie la Festivalul de la Berlin de anul imediat urmator. Pt cine isi pune intrebarea “de ce oare?”, e de ajuns o simpla vizionare, si te marcheaza, fara sa incerci sa gasesti intelesuri ascunse sau vreo filozofie cautata intr-adins pe acolo. Pt ca filmul te loveste fara sa incerce sa te socheze, e ultra puternic si ultar-nationalist, plin de ura rasiala dar pana la urma destul de obiectiv. Si pt ca povestea sa aiba impactul dorit, dar mai ales doza aia de impartialitate, e spusa asa cum e vazuta prin ochi unui pustan. Orfan de tata, mort in conflictul din insulele Fauckland (unde de altfel Anglia chiar n-avea ce cauta), cu o mama destul de tanara care se zbatea sa-l creasca, pushtiu asta vede viatza si realitatea britanica a anilor ‘80 mai ales prin intermediul lucrurilor care ii se intampla. Mancand bataie constant la scoala, el e luat sub aripa protectoare a unei gasti de punkisti si adoptat repede de acestia devine repede unul dintre ei. Distractie destul de inofensiva, unele mici distrugeri, cateva baute si multa muzica punk. Dar toate astea vor disparea in secunda cand fostul lider al gastii respective se elibereaza din inchisoare si preia din nou controlul. Mai in varsta decat aia, dar mai ales inrait in puscarie, asta vine cu niste idei noi, de ura rasiala impinsa la extrem. Profund dezamagit de realitatea sociala a acelor vremuri, in care nu se regasea, de guvrenul care intretinea razboiul cu prea multe victime din Insulele Fauckland, dar care pt generatia lui n-a facut nimic, Combo asta (ca asa il chema), ii atrage repede pe toti din gasca sa-i imbratiseze ideile. De aici incolo totul degenereaza, ajungandu-se pana la crima. E prezentata astfel prin intermediul povestirii asteia, atmosfera britanica, politica si sociala a anilor ‘80, perioada transformarii gastilor de punkisti in adevaratii skinheads, cu tot ce implica trecerea asta dar mai ales motivele ei. Desi multi il compara cu “American History X”. parerea mea ca e mai complex si mai bine facut. Si pushtiul ala din rolul principal joaca superbine. Si filmul e mult mai tare tocmai prin realismul asta al lui, si mai ales ca multi englezi se se identifica si se regasesc in povestea lui. mai ales in perioada asta de criza. Prea putine masuri de protectie sociala, prea putine locuri de munca dar in schimb prea multi pakistanezi pe strada. This is Fuckin’ England, son !!

4 3