Total Eclipse

Dramă, Romantic (France, Belgium, United Kingdom)

Agnieszka Holland

FIT Productions, Portman Productions, Société Française de Production (SFP)

3 Noiembrie 1995

22 Iunie 2021

In 1871, Paul Verlaine (1844-1896), un recunoscut poet, il invita pe genialul tanar, Arthur Rimbaud (1854-1891), sa locuiasca impreuna cu el si sotia acestuia insarcinata, Mathilde, in casa tatalui sau din Paris. Insa comportamentul necivilizat, salbatic al lui Rimbaud, precum si societatea izolata si ingusta a poetilor francezi dezbina tanara familie, dar Verlaine descopera o traire a tineretii invioratoare. Imbatat de absint si resentimente, Verlaine abuzeaza de Mathilde; el si Rimbaud devin iubiti si o abandoneaza pe ea. Vor exista despartiri si impacari cu Mathilde, si despartiri si impacari cu Rimbaud, pana in 1873, cand un incident cu un pistol ii trimite pe unul dintre ei in inchisoare. Pasajul final dramatizeaza ultima intalnire a poetilor si ultima viziune a maladiei relatiei dintre ei.

rebecaandrei

08.09.2018

inca nu auzisem de leonardo di caprio ca fiind un mare actor decat din Titanic... Filmul acesta il defineste foarte bine pe actor si il creaza posibilitatea sa-si exploreze potentialul. Povestea este binecunoscuta, scenariul este foarte bun, iar actorii joaca impecabil.

3 2

omagad

08.09.2018

un film dubios.... bine facut, dar e ciudat :)) prestatia lui dicaprio si de asemenea a lui david thewils sunt bune, un film impresionant dar nu genial.

1 0

08.09.2018

un film greu de comentat pentru ca pe parcursul lui te incearca sentimente contradictorii ; daca la inceput esti revoltat, oripilat de egoismul, de excesele celor doi poeti pe parcurs incepi sa ii intelegi; realizezi ca unele spirite pur si simplu se nasc nelinistite, au impresia ca traiesc la maxim dar sunt damnate sa fie mereu nefericite, in cautarea a ceva, sau a cuiva; o iubire ciudata, o iubire interzisa de canoane dar care a stat la baza crearii unor adevarate capodopere ale literaturii si care a scos tot ce era mai frumos si sensibil in sufletul celor doi , frumos transpus in poezia lor; iata inca o data se pune intrebarea, cine ne da dreptul sa spunem ce moral si ce nu, de unde stim ca din urat nu pot aparea flori de mucigai; interpretarea actorilor este foarte buna, ambii au dovedit ca au clasa; dicaprio pare inger si demon; nota dupa imdb mi se pare rusinos de mica, filmul are o certa valoare , oricum mult mai mare decat acea nota.

0 0