Trenul fantoma

Trenul fantomă

Horror, Thriller (Romania)

Jean Mihail

Hunnia Filmgyár

23 Octombrie 2020

Piesa de teatru "Trenul fantoma" a lui Arnold Riedley a cunoscut numeroase ecranizari in anii '30 existand intr-o perioada de cativa ani versiuni in engleza, germana, maghiara, romana si franceza.<br /><br /> In 1933 compania MGM produce versiunile in maghiara si romana, ambele turnate in studiourile de la Budapesta.<br /><br /> Un grup de 7 pasageri se trezeste izolat in sala de asteptare a unei gari. Seful de gara incearca sa-i convinga sa paraseasca locul cat mai repede povestindu-le despre existenta unui tren fantoma, care isi face aparitia la miezul fiecarei nopti de doua zeci de ani, de cand a sarit de pe sine; iar vederea sa poate provoca moartea. <br /><br /> In final "trenul fantoma" se dovedeste a nu fi legat de vreo intamplare supranaturala ci de traficul de arme.<br /><br />

bad1923

08.09.2018

”Trenul fantoma” a fost o nereusita, turnat la Budapesta, in 1933. In anii aceia se lucrau numai filme sonore si la noi lipsea aparatura necesara, deci se recurgea la formula coproductiilor.

1 3

highlander

08.09.2018

De acord, am reuşit să văd un film atât de vechi, amestecat printre ritmuri de Charleston, aproape de necrezut că se făceau aşa filme bune la acea vreme comparativ cu ce făceau alţii ( are un iz din creaţiile lui Orson Wells), jocul actorilor e bun, acţiunea nu e deloc previzibilă, aş îndrâzni să spun că este o peliculă care detronează valoric prea multe kilograme de filme făcute după anii '47, de "patronii" secerei şi ciocanului. Calitatea imaginii este jalnică, dar este reparată de sunetul şi convingerea cu care regizorul aşează scenele unui thriller bine împachetat, cu accente comice în stilul lui Caragiale şi care, uneori poate fi confundată cu o piesă de teatru. Faptul că e turnată la Budapesta de studioul "Hunnia", nu ştirbeşte cu nimic valoarea enunţată mai sus ( căte coproducţii nu sunt şi acuma în vârf ? ) a conaţionalilor noştri care revin, la acea vreme îşi luau foarte în serios rolurile.

7 3