Tropa de Elite

Dramă, Acțiune, Crimă (Brazil)

José Padilha

Universal Pictures do Brasil, The Weinstein Company, Zazen Produções, Estúdios Mega, Quanta Centro de Produções Cinematográficas, Costa Films, Posto 9, Feijão Filmes

12 Octombrie 2007

1 Iunie 2008

Bazat pe cartea "Elite da tropa" a autorilor Andre Batista, Rodrigo Pimentel si Luiz Eduardo Soares, filmul urmareste destinele a doi prieteni din copilarie pe nume Neto Gouveia si Andre Matias, care se inroleaza in politie sperand sa lupte cu infractorii din Rio de Janeiro si constata cu stupoare ca toti politistii sunt corupti si prost echipati, fraternizand cu traficantii de droguri in schimbul unor taxe de protectie. Dupa ce se retrag din politie, Neto si Matias devin recruti in celebrul Batalion Operativ Special al Politiei Militare, condus de catre capitanul Roberto Nascimento. Intrucat sotia este insarcinata si face presiuni asupra lui sa renunte la acest loc de munca stresant si periculos pentru a se dedica familiei, capitanul Nascimento cauta un inlocuitor printre noii recruti, intrebandu-se daca ar fi mai potrivit pentru acest post de conducere inteligentul Matias sau impulsivul Neto. Intrucat Papa Ioan Paul al II-lea se pregateste sa viziteze Brazilia in anul 1997, trupa de elita compusa din 100 de politisti special antrenati a capitanului Nascimento primeste misiunea de a eradica traficul de stupefiante intr-o mahala in vecinatatea careia trebuie sa se cazeze Suveranul Pontif.

Patronu

08.09.2018

Filmul e reusit atat prin prisma povestii, cat si a modului de ambalare a acesteia. Direct, la obiect, fara inflorituri si exagerari comerciale. Ce m-a deranjat insa a fost naratorul, care parca rapeste putin din farmecul filmului. De vazut.

5 2

konn

08.09.2018

parca nu atat de bun ca "cidade de deus"dar categoric un film reusit ,realist ,si antrenant!

1 3

Andrei_fermecatoru

08.09.2018

Unul dintre cele mai tari filme braziliene ever! Castigator al marelui trofeu la festivalul de la Berlin anul asta, Ursul de Aur -filmul este cel mai popular film brazilian, fiind vazut deja de trei milioane de oameni, cu cateva luni inainte de premiera oficiala, evident piratat la greu in Rio de Janeiro. Adica ceva de genu : cu 600 de mii de oameni mai mult decat atunci cand a rulat pe ecrane :))). Desi comparat mai de toti cu “Ciudad de Dios” , e mult mai realist decat ala, pt ca acolo erau povestite inceputurile drogurilor in Rio, iar aici prezinta cum sta treaba acum. Mai precis in 1997, cu cateva luni inainte de venirea Papei in Rio de Janeiro. celebrul batalion BOPE ( Batalhão de Operações Policiais Especiais ), un fel de SWAT local are dificila misiune de a curata de criminalitate macar zonele limitrofe locului unde va fi cazat Suveranul Pontif. Povestit prin prisma comandantului BOPE, Nascimento filmul reda extrem de realist viata alora din batalionul asta special, de la antrenamentele inuman de dure (mai dure ca ale armatei israeliene!!!), la modul silentios si mortal de a actiona, la codul moral dupa care se ghideaza, lipsa totala de mila care ii fac sa fie cei mai temuti, pana la pozitia lor vis a vis de coruptia existenta la toate nivelele politiei locale. E filmat foarte rapid, cu miscari bruste ale camerei, fara efecte speciale nejustificate, nici un foc de arma nu e tras aiurea, filmul te duce cu gandul mai repede la un documentar. Nici pe departe, e mult mai mult decat atat, realitatea prezentata din pacate (pt ei 0 e suta la suta reala, doar povestea e fictiva. Dupa parerea mea e cel mai compex film despre VIOLENTA! Combina reusit violenta din Rio de Janeiro, coruptia din politie si mai ales reactia societatii vis a vis de asta. Si mai important, e un super thriller: nervos, intrigant si totodata “entretaining”. CINEMA AT IT’S BEST !!!!!

4 5