True Grit

Dramă, Aventuri, Western (United States of America)

Ethan Coen, Joel Coen

Paramount, Skydance Productions, Scott Rudin Productions, Mike Zoss Productions

22 Decembrie 2010

25 Februarie 2011

Remake al western-ului clasic cu acelasi titlu din anul 1969 si inspirat din romanul omonim al autorului Charles Portis, filmul "True Grit" prezinta faptele din punctul de vedere al unei adolescente in varsta de 14 ani pe nume Mattie Ross, care doreste cu orice pret sa razbune moartea tatalui ei. Dupa ce Frank Ross este impuscat mortal de catre Tom Chaney, incapatanata si curajoasa lui fiica isi propune sa il gaseasca pe vinovat si sa il aduca in fata instantei de judecata, angajandu-l in acest scop pe seriful cu un singur ochi Reuben Cogburn. Intrucat nu are incredere deplina in seriful alcoolic, imbatranit si amator sa isi foloseasca arma din dotare, Mattie Ross insista sa il insoteasca pe acesta in misiunea de cautare a criminalului Tom Chaney, chiar daca incursiunea pe teritoriile ostile ale indienilor este foarte periculoasa. Reuben Cogburn si Mattie Ross sunt insotiti si de catre politistul La Boeuf, care intentioneaza sa il aduca pe Tom Chaney in Texas spre a fi judecat pentru uciderea unui alt barbat decat Frank Ross.

08.09.2018

dupa No Country for Old Men frati Coen regizeaza inca o capodopera ........un western foarte bun......o adevarata reprezentatie data de Jeff Bridges si Matt Damon .....iar Hailee Steinfeld este la inceputul de drum....dar un drum pavat deja cu glorie mi-a placut foarte mult si de Josh Brolin .... super!!!!!! se anunta cateva premii !!!!!!!!!!

4 6

cotzomin101

08.09.2018

Din nou publicitatea isi face de cap. Ca si Avatar , Inception si True Grit cade de pe un piedestal pe care a fost urcat sau mai degraba imbrancit in special de acei soareci cu tastaturi in fata (cei din acea rasa prea putin evoluata a bloggerilor) dar si entuziasmul nestapanit al fanilor fie ai lui Bridges, fie ai lui Coen, fie ai lui John Wayne..Acesti regizori, fratii Coen, si-au pastrat nota si nu au pus mare accent pe conturarea si evidentierea personajelor (mare greseala cand il ai pe Bridges in distributie) ci mai degraba pe ..hai sa-i spun... coerenta in exprimare. Filmul nu iese cu mai nimic in evidenta , este doar un western modern (sincer asteptam sa calce pe urmele Unforgiven) cu eroi si 'badguys" in numar regulamentar. Eroi care se salveaza in ultimul moment (in repetate randuri), desi totul luase o turnura spre rau, ei isi reconsidera pozitia si ,ca Popeye, gasesc puterea sa-i distruga pe banditi. In alta ordine de idei o alta dezamagire a fost Bridges. Extrem de bine infipt in personajul "mestecator de tutun" ca mare lucru din ce spune nu prea intelegi..Spre deosebire de personajul lui John Wayne , care era un erou de cap la coada, pe Bridges il gasim ca pe un hasbeen care doarme in spatele unei bacanii imbalsamat in wiskey si tutun. Dar nu-i nimic , pentru ca el se va ridica la asteptarile acelei dudui care vorbea de parca manca in fiecare zi cate o carte (de cel putin 300 pagini) si va cobora , mai ceva ca Batmanu`, pe sfoara sau liana , va speria toti serpii , va suge veninul si o va duce la doftor (sa-i faca ala un ceai de sunatoare probabil). Mat Damon , in nota obisnuita, nu m-a impresionat nici de data asta (sincer arata ca un actor porno fara serviciu de ceva vreme) si nici nu cred ca va vani ziua aceea. Hailee Steinfeld este surprinzatoare.Tinand cont de varsta ei (avea 13 ani) isi face treaba foarte bine, si astept sa o vad cu prestatii cel putin la fel de bune in curand. N-as vrea totusi sa fiu inteles gresit, True Grit este un mustsee, chiar nu trebuie ratat. Am avut asteptari mari de la acest film si uite ce s-a intamplat.Filmul nu va ramane in istorie dar este un film bun (mie mi-a parut mai mult comedie , si una chiar buna) dar motivul cel mai important al cruntei mele dezamagiri este ca in calea lui Inception nu mai ramane decat Black Swan..Eu ii tin pumnii stransi tare tare lui Portman (daca am noroc poate-i pica coicu` de ciuda lui Dicaprio). In concluzie uitati-va neaparat la film , dar uitati faptul ca ar trebui sa fie un film exceptional..judecati doar dupa vizionare Nota 8

14 18

mirceah

08.09.2018

Un film atent cizelat ,facut cu indemanarea fratilor Coen si avind aportul calitativ al celor trei mari actori ,ar fi trebuit sa rivneasca la cel putin un Glob de Aur.Din pacate,in ultima vreme genul de filme western gasesc tot mai greu drumul catre trofee.Foarte bine si-a jucat rolul domnisoara Hailee Steinfeld.Jeff Bridges face un rol ireal de adevarat(parca ar fi venit din acele vremuri si a sarit direct in film) si devine din ce in ce mai mult unul dintre lorzii actori.Avind anumite rezerve pentru imagine ,cred ca poate fi pastrat ca un film bun chiar daca subiectul a mai fost ecranizat...adevaratul curaj apare mereu si de cele mai multe ori nu este stiut de nimeni.

10 6