Acțiune, Dramă, Război (Canada, Germany)

Uwe Boll

Uwe Boll

Boll KG, Horst Hermann Medienproduktion, ZenHQ Films

31 Mai 2008

18 Septembrie 2020

<p align="justify">Tunnel Rats spune o noua poveste a razboiului din Vietnam in care o unitate spciala a armate Statelor Unite ale Americii este antrenata si plasata in spatele liniilor inamice pentru a vana si ucide soldatii din Vietcong. </p><p align="justify">Singura problema este ca acesti soldati sunt ascunsi in interminabilele tuneluri sub pamant, iar lupta corp la corp nu este una deloc usoara. Pentru a-i prinde, soldatii americanii trebuie sa se tarasca pe coate, in tunelele de doar un metru diametru, in intuneric, acolo unde disperarea este generata de claustrofobie.</p><p> </p>

cristimarc

08.09.2018

Asa trebuie sa arate iadul…esti inconjurat de bolnavi in faza terminala…stii ca o sa mori, doar nu stii cand .Nimeni nu are nici o sansa, americani sau vietnamezi.Nu intereseaza cauzele, motivele pentru care sunt in razboiul ala tampit.Totul se petrece la ultimul nivel al supravietuirii, la ultimul nivel al involutiei, cand cobori pe lantul trofic pana la sobolan.Nu exista mila, compasiune, ramane doar pamantul de sub unghii, mirosul de transpiratie acra si toate firele de pai de care te-ai agatat ca sa iesi din capcane si sa mai castigi o respiratie. Despre filmul in sine…nu poate fi vazut decat o singura data…e prea nedrept tot ce s-a intamplat in tara aia batuta de Dumnezeu.

8 1

Andrei_fermecatoru

08.09.2018

...Si ce daca e facut de Uwe Boll?! Regizor specializat in filme cu zombi sau adaptari dupa jocuri video, Uwe renunta aici la toata caterinca si face cinematografie. La mare arta as zice. Cea mai mare gresala pe care o poti face e sa pleci din start de la prejudecata ca daca e facut de Boll, e o alta caterinca. Nope! Filmul e super serios, chiar dureros de serios. Practic, ii vezi pe pushtanii aia cum mor p-acolo, si te intrebi pana la urma la ce bun? Exact recreaza sentimentul ala avut in perioada respectiva, unde, "back in the US", toti isi puneau aceeasi intrebare. Pt asta e superbun filmul, pt ca reconstuie extrem de fidel ce sa-ntamplat acolo, si reuseste sa sa demonstreze, pt inca o data futilitatea razboiului. Filmul incepe in forta, cu elicopterele alea ce survolau delta vietnameza, pe fondul sonor al clasicului "in The Year 2525", superhit la vremea aia, in '68 adica. Apoi, repede ii arata cum se acomodeaza recruti aia noi, si gata: action! Ideea e ca aia trebuiau sa lupte in niste tunele intinse pe sute de metrii, pline cu vietnamezi. Unde, evident ca n-aveau nici o sansa. Tarandu-se pe coate, in tunelele de doar un metru diametru, in intuneric, senzatia de claustrofobie, aproape ca te cuprinde si pe tine care privesti. Poti intelege zgomotele razboiului,dar linistea aia in care doar respiratia se aude, te umple de o teama ingrozitoare de necunoscut.E un film fara eroi. Nu se remarca nimeni in mod deosebit, prin vreo vitejie anume sau decizie luata. Nu exista personaje principale. De fapt filmul asta vrea sa sugereze: eroi sunt toti care au fost acolo. Cu toate ca la ei acasa, nimeni nu a fost considerat erou, pt ca practic au luptat pt o cauza pierduta de la inceput, un razboi inutil. De aici si dramatismul filmului asta. O generatie de sacrificiu, pt care, pretul supravietuirii era acela al tineretii furate si al renuntarii al visuri. Doar daca intelegi astea, o sa poti privi filmul asta luand de la el exact ceea ce e facut el sa transmita. Sincer, il compar usor cu "Apocalipse Now" sau cu "Platoon". Doar ca este putin mai realistic facut. Dureros de realist.

11 2

Bogdan_smb

08.09.2018

Daca stai sa judeci toate componentele la care ne uitam toti cand inainte de a viziona un film , tunnel rats , pare un film de semi-duzina. Actori care au avut inainte rolulri de semi-figuranti , buget -in comparatie cu block-buster-urile moderne- infim , si un regizor de care se aude numai de rau. Personal este primul film a lui uwe boll care il vad si sincer mi s-a parut destul de bun. Daca va plac filmele de genul asta , cu siguranta nu o sa va dezamageasca. O poveste care dupa parerea mea se mai putea lungii - viata lor privata , viata din baza lor ... lucruri care pe mine ma interesau - , filmul nu prea sta mult la discutii , trece iute si tare in actiune. Nu contine povesti siropoase de dragoste sau clisee pe care le vedem cu totii in toate filmele de razboi. As fi vrut sa vad o atentie mai mare la detalii in ceea ce priveste uniforma soldatilor dar avand in vedere bugetul inteleg de ce aratau asa. Per total un film ( pentru bugetul lui ) foarte bune , cu prestatii foarte bune, despre razboiul sangeros din vietnam.

6 1