Dramă, Fantasy, Horror, SF, Thriller (United States of America)

John Landis, Steven Spielberg, George Miller, Joe Dante

John Landis, George Clayton Johnson, Richard Matheson

Warner Bros. Pictures

24 Iunie 1983

10 Mai 2021

<p align="left">"Twilight Zone: Filmul" este inspirat dupa popularul serial de televiziune cu acelasi nume, filmul de lung-metraj dezvolta unele dintre cele mai incitante episoade ale acestuia. Structurat in patru parti, fiecare dispunand de un alt regizor, pelicula reuseste sa adune sub genericul "Twilight Zone" intamplari ciudate de pe taramul paranormalului. Prima povestire il are ca erou pe yankeul Vic Morrows, un rasist convins, care, iesind din barul unde isi petrece timpul cu prietenii sai, descopera stupefiat ca se gaseste la Paris, in timpul ocupatiei naziste, si ca asupra sa planeaza banuiala ca ar fi evreu. A doua istorie il are ca personaj principal pe abilul Scatman Crorhers, ale carui vraji, in care nici el nu crede, capata substanta in timpul unei sedinte de spiritism. Promitandu-le naivilor ca le va reda tineretea, samanul se pregateste sa o stearga, dar uluitoarele transformari intamplatoare il vor tintui pe loc, mut de uimire.</p>

Gabi-28

08.09.2018

Filmul asta chiar ca m-a bagat in ceata. Oricum as incerca sa privesc motivul pentru care a vazut lumina zilei un astfel de proiect si din orice unghi as analiza aceasta realizare, lipsa logicii e primul lucru care imi apare ca rezultat al justificarii acestei constructii. Si da, am spus constructie pentru ca tehnic, exact asta si e acest "film". S-au luat 4 scenarii din cele peste 150 cat are seria The Twilight Zone (1959–1964) si s-au re-ecranizat povestile lor, punandu-se apoi cele 4 filmulete impreuna, unul in continuarea celuilalt, fara ca intre ele sa existe vreo legatura sau sa se fi imaginat vreun liant care sa fi creat un tip de conexiune intre episoade, buna sau proasta, nu ar mai fi contat. Dar nu, nu s-a depus vreun astfel de efort istovitor, ci doar s-a privit ceasul si s-a dorit sa rezulte un astfel de calup de o ora si jumatate. De ce atunci intreb, ni se recomanda acest ghiveci ca Twilight Zone: "The Movie" adica Filmul? Care e deosebirea dintre acest lungmetraj fomat din scurtmetraje si scurtmetrajele din serial? Doar pentru ca vezi doamne, acum ecranizarile sunt in culori? Si inca o intrebare: Cine anume spune ca aceaste 4 povesti au fost cele mai captivante? Eu personal nu regasesc nici macar una din ele ca facand parte din sa zicem, primele 10 Cele Mai Interesante Episoade ale seriei. Dar daca asa au hotarat domnii regizori in frunte cu Steven Spielberg care inteleg ca a coordonat intregul proiect, ce putem face noi, publicul? Ciudat mod de a te agata cu disperare de un brand cum e cel al Twilight Zone si sa incerci astfel sa furi efectiv bani de la public manevrand si manipuland prin titlul pe care il pui noii marfi. Macar daca extindeau o singura poveste si o duceau la nivel de film artistic si era atceva. Asa, mai urmarim inca o data aceleasi episoade, la fel de scurte si cu povestea aproape identic construita si nimic mai mult. Iar daca e sa fiu carcotas pana la capat, 2 segmente ale productiei le-am vizionat avand la final regretul ca nu au respectat povestea originala asa cum o vazusem deja in serial. Parca au stricat frumusetea episodului, au pierdut magia si clasa pe care o aveau ecranizarile initiale, le-au uratit ce mai?! E vorba de bucata regizata de Spielberg, cea cu casa de batrani si apoi de bucatica lui George Miller cea cu avionul. Restul sunt ok pentru ca sunt realizari in oglinda ale celor vechi, cu mici retusuri in partea de incheiere, dar continutul e leit identic. Nota 4,00 pentru aceasta risipa de nume din brand-ul Twilight Zone.

0 0