Ugetsu

雨月物語

Fantasy, Dramă, Mister (Japan)

Kenji Mizoguchi

Daiei Motion Picture Co., Ltd.

16 Octombrie 2021

<p>Filmul e o fabula supranaturala despre prostia unor barbati care si-au dorit mai mult decat puteau realiza, iar sotiile lor au avut de suferit din acest motiv. Genjuro e un olar care viseaza la lux si bogatii, iar Tobei, un prieten de-al lui, isi doreste gloria si onoarea samurailor, ajungand sa-si ignore nevasta din cauza viselor lui. Desi in jurul lor se desfasoara un razboi, cei doi tarani se duc intr-un oras pentru a-si vinde produsele. Acolo, Genjuro e inselat de o fantoma razbunatoare, dar frumoasa, iar Tobei ajung un razboinic temut, dar sotia lui ajunge prostituata incercand sa-l gaseasca. </p>

08.09.2018

În filmul Ugetsu Monogatari (Povestirile lunii palide şi misterioase după ploie),senzaţia obţinută este una de curgere, de alunecare mătăsoasă in care peisajele sale sunt pitoreşti, poetice, deseori te simţi proiectat într-un tablou. Totul pare să emane o armonie desăvărşită. Mizoguchi acordă multă importanţă luminei şi aranjamentului în cadru, ca de exemplu Josef von Sternberg, pe care îl numără printre influenţele sale majore . Filmul a caştigat Leul de Aur pentru cea mai bună regie la Festivalul de Film din Veneţia în 1953. Chiar şi în zilele de azi Ugetsu Monogatari este încă considerat ca find între primele 30 din cele mai bune filme făcute vreodată.

6 0

rubben

08.09.2018

Majoritatea filmelor pe care le-am vazut au fost americane. Astfel, cand m-am uitat la acest film, asteptam ca necazurile sa fie asemanatoare. Pare plictisitor, dar abia dupa ce ai vazut filmul, iti dai seama ca este o capodopera. Invatatura filmului este ca goana dupa bogatii si glorie duce la necazuri. O alta idee: sa nu te trezesti la realitate prea tarziu.

2 0

Nagy

08.09.2018