Una pura formalità

Mister, Dramă, Crimă, Thriller (France, Italy)

Giuseppe Tornatore

Sidonie, Sony Pictures Classics

15 Mai 1994

24 Iunie 2021

<p align="left">Miezul acestui film este invaluit intr-o negura ce se degaja abia inspre final. Din acest unghi, avem de-a face cu o poveste aparent haotica, greu de descifrat printre randuri, impunand spectatorului un efort de gandire stimulat de o intriga politista, aspecte dublate de un cadrul natural foarte bine ales si un joc actoricesc de exceptie: Una pura formalita spune povestea unui scriitor blazat, pus intr-o situatie fara iesire, fiind acuzat de o crima de care nu-si aminteste nimic. Ancheta la care este supus, desfasurata parca fara niciuna dintre regulile clasice ale unei investigatii, recompune treptat un destin, marcat de zbateri si dorinte, idealuri si dezamagiri, vointa de putere si umilinta. Spectatorul descopera la final interogatia fundamentala a filmului legata de limitele libertatii umane atat de fragile si usor de trecut sau, dimpotriva solide si nepermisibile, acceptand impreuna cu Onoff, eroul principal a filmului, o decizie luata si, mai mult decat orice, asumata. </p>

KATAKLYSM

08.09.2018

un film de o factura cu totul aparte, in care totul se potriveste perfect: sensul povestii expuse, ceata ce aparent invaluie dezvoltarea liniei scenariului, prestatia actorilor, cadrul natural si, mai ales, titlul. In fond, e doar o pura formalitate una dintre forme supreme a libertatii umane, carui nu-i spun numele pentru a nu dezvalui nimic din povestea filmului. astfel, ajungem la ceea ce ar fi cu adevarat autentic in noi.

2 1

enitharmon

08.09.2018

m-am mai gandit zilele astea la acest film si senzatia a fost aceiasi ca atunci cand l-am vazut prima data: nu pot vorbi decat laudativ despre el. Tornatore e un mare regizor... heiddeger si chiar sartre, desi intre ei sunt discordante, ar iubi amandoi filmul cred, dar marturisesc ca nu nu stiu nimic despre situatia in care cei doi mari titani ai existentialismului ar fi preferat sau nu cea de-a saptea arta!

3 1

mar888

08.09.2018

O minunatie de film. O coproductie italo-franceza cu o psihologie foarte fina si cu un nivel intelectual sporit. Filmul incepe ca un adevarat detectiv, cu un suspect, cu actiunile de rigoare a politiei, si evident cu un inspector dur si incapatinat,... dar nu va lasati pacaliti de aceste aparente fiindca spre final ve-ti vedea ca de fapt nimic nu este ce parea a fi... O adevarata incintare vizuala a fost interpretarea celor 2 mari actori Gérard Depardieu si Roman Polanski, iar auditiva-coloana sonora si picaturile de ploaie care tensionau si mai mult atmosfera. Sa vad aceasta pelicula a fost o adevarata sarbatoare. Alegeti-va o seara si uitati-va la el cu maxima atentie, pentru ca merita.

4 0