Dramă, Romantic (France, United States of America)

Miloš Forman

Jean-Claude Carrière, Choderlos de Laclos, Miloš Forman

Timothy Burrill Productions, Renn Productions

17 Noiembrie 1989

25 Octombrie 2020

<p align="justify">Filmul "Valmont" este o drama cu elemente romantice a carei actiune se petrece in Franta in perioada baroca si care il are in centrul actiunii pe eroul cu acelasi nume, un faimos Casanova pregatit sa seduca orice femeie frumoasa i-ar fi aparut in cale, indiferent de statutul ei conjugal sau de pozitia ei sociala. Astfel, sensibila, fragila si respectabila madame de Tourvel, casatorita de curand cu un barbat mult mai in varsta decat ea, devine victima unui pariu scabros incheiat intre seducatorul si carismaticul Valmont si buna lui prietena si fosta iubita, intriganta contesa de Merteuil. Sedusa si parasita de Valmont, determinata sa-si paraseasca sotul pentru falsele promisiuni ale acestuia, femeia este pe cale sa isi piarda mintile de durere. </p><p align="justify">Al doilea plan al actiunii o urmareste pe inocenta Cecile, o copila cu mintea infierbantata de sentimentele abia aparute pentru tanarul si frumosul Danceny cu care schimba in secret scrisori de dragoste, dar care este la randul ei initiata in tainele amorului libertin de catre acelasi Valmont. </p>

tianne

08.09.2018

Una dintre ecranizarile Legaturilor periculoase- probabil cea mai buna. Forman abordeaza cinic tema decadenta versus nobilime intr-o drama cu accente comice. Colin Firth alterneaza minunat intre atitudinile de indragostit si Don Juan fara scrupule insa interpretarea de varf a acestui film ii apartine Annettei Bening - suava, ipocrita, versatila dar fermecatoare. Scena de final cu inmormantarea-nunta este dementiala.

3 0

loreena76

08.09.2018

Ce rol face Annette Bening!!!! Adevarul este ca si personajul ii permite, iar Milos Forman o face mai diabolica, punand accentul pe planurile ei diabolice. Clar il pune in umbra pe Colin Firth. Oricum, un film savuros si captivant.

3 0

audioslave23

08.09.2018