Dramă, Romantic, Război (Italy, Spain, Croatia)

Sergio Castellitto

Sergio Castellitto

Medusa Film

13 Septembrie 2012

1 August 2021

<p align="justify">Gemma părăseşte apartamentul confortabil pe care îl ocupă în Roma pentru a călători spre Sarajevo în compania fiului său Pietro şi pentru a vizita o expoziţie ce comemorează victimele războiului bosniac, printre care şi soţul ei Diego. Cu 16 ani în urmă, Gemma a reuşit să fugă împreună cu băiatul ei din oraşul bosniac aflat sub cel mai îndelungat asediu din istorie, dar Diego a rămas în urmă şi a fost ucis, femeia propunându-şi să facă această călătorie nu numai pentru a reface relaţia tensionată cu Pietro, dar şi pentru a se confrunta cu amintirile dureroase din trecut. Gemma l-a cunoscut pe Diego în anii ’80, pe vremea când era studentă şi se afla în vizită la Sarajevo, după ce au depăşit o mulţime de obstacole, cei doi tineri trăind o pasioanală poveste de dragoste şi găsindu-şi pentru o scurtă perioadă fericirea unul în braţele celuilalt. Deşi îşi doreau cu disperare copii, Gemma era sterilă, aşa că a împins-o pe tânăra şi frumoasa muziciană Aska în patul lui Diego pentru a o folosi pe post de mamă-surogat, doar pentru a fi ulterior măcinată de gelozie şi sentimente de culpabilitate. Revelaţia ce o aşteaptă pe Gemma la Sarajevo o va forţa să înţeleagă proporţiile pierderii pe care a suferit-o, ororile reale ale războiului şi puterea vindecătoare a iubirii.</p>

alina8iuga

08.09.2018

E un film extraodinar. O drama care poate fi reala, o drama care poate a fost traita de zeci si sute de femei din Sarajevo.

4 0

daphne

08.09.2018

Sergio Castellitto, regizorul acestui film stie sa rascoleasca precum nimeni altul! Poate va amintiti si Non ti muovere(2004) al sau, tot pentru senzatiile tulburatoare pe care vi le-a transmis, dar acest film este cu siguranta si mai complex. Pe fondul razboiului din fosta Iugoslavie, destinele protagonistilor se manifesta incredibil de surprinzator, mai ales cand sunt atinse acele "noduri existentiale" pline de semnificatii si greu de descifrat. In ambele filme, Castellitto, e clar, face arta despre cat de complexe sunt vietile noastre: iubirea e complexa, adulterul e complex, la fel femeia - fata de care se nutresc pasiuni si cosmare reale (dar si magice) la dimensiuni colosale, mistuitoare. Apoi mai este si poezia. Filmul e dominat de un umanism superior, specific artistilor si poetilor - remarcabili fiind atat Diego (Emile Hirsch) cat mai ales Gojco (Adnan Haskovic - un actor coplesitor). Ce sa mai spunem de preferata lui Castellitto, Penelope Cruz, care si in acest film este cameleonica, transfigurandu-se in mod repetat. Cand se va termina filmul, va vor incepe framantarile cu privire la ce vi s-a transmis si atunci veti simti cat de perfecte sunt asezate gesturile, interpretarile, scenele, personajele in aceasta poveste cat se poate de realista si de dramatica.

3 0

Deea.bloom

08.09.2018