Victor Frankenstein

Dramă, SF, Thriller (United Kingdom, United States of America)

Paul McGuigan, Willy Bogner

Davis Entertainment, Moving Picture Company, TSG Entertainment, 20th Century Fox

10 Noiembrie 2015

4 Decembrie 2015

<p>Povestea lui Frankenstein spusă din perspectiva lui Igor, tânărul său asistent cu origini întunecate, care-l chinuie. Prietenia lor e salvatoare pentru Igor, dar stă și la baza transformării lui Viktor Von Frankenstein într-o legendă dintr-un student la medicină cu ambiții de a învinge moartea.</p>

mindhunters

08.09.2018

Când știi că ai o minte strălucitoare, cum să te folosești mai bine de ea decât prin creații care să uimească lumea chiar și după moartea ta? Acesta este și cazul lui Victor Frankenstein, un student la medicină absolut briliant, care vrea să facă lucruri mărețe, să transforme lumea și felul ei de a gândi. Dar într-un proiect de o asemenea anvergură, ai nevoie de un ajutor loial și de nădejde, iar norocul pare să țină cu Victor într-o seară în care, fiind la circ, în loc de clovni și animale, dă peste un circar genial, prea puțin conștient însă de talentul său. Salvându-l pe cocoșat de la o viață plină de abuzuri și umilințe de care acesta nici nu-și dă seama pentru că nu a fost tratat bine vreodată ca să poată compara, Victor câștigă sprijinul necondiționat și admirația tânărului căruia îi dă numele de Igor. Relația dintre maestru și ucenic ajunge să se transforme într-o camaraderie ce îi ține uniți chiar și atunci când sunt despărțiți. Noutatea pe care o aduce filmul regizat de Paul McGuigan este unghiul diferit din care e spusă povestea: vedem totul din perspectiva lui Igor și discernem clar ce anume îl mână pe Victor să gonească nebunește spre imposibil, chiar dacă asistentul e prea loial la început ca să vadă ce anume se petrece cu adevărat. Povestea mi s-a părut unul din punctele forte ale producției, fiind foarte antrenantă, bine scrisă, pe alocuri condimentată cu glume și replici hazlii, gata să pună în valoare personajele principale. Am 2 regrete legate de film: că monstrul n-a avut mai multe minute pe ecran și că finalul parcă a lăsat puțin loc unei continuări, anulând astfel orice progres la nivel de mentalitate făcut de Victor. Să nu mă înțelegeți greșit, filmul ăsta nu trebuie ratat, dar e așa bun pentru că te lasă împăcat în cea mai mare parte cu privire la soarta unui anumit personaj, o parte a doua ar strica sfârșitul primei părți. Deși acting-ul mi s-a părut perla coroanei în acest film, trebuie mai întâi să menționez aportul extraordinar adus de coloana sonoră (creată de Craig Armstrong, responsabil și pentru Moulin Rouge și The Great Gatsby), efecte și regie. Muzica este absolut minunată, te duce cu gândul la musical-urile de pe Broadway în care cele mai frumoase voci fac să-ți vibreze sufletul, iar orchestra te trimite într-o lume de poveste – mai gotică puțin, în cazul de față. Cât despre regie – fanii Sherlock vor recunoaște imediat mâna lui McGuigan, care se folosește de aceleași artificii vizuale – slow motion fix în cele mai aprige momente, fast forward imediat după, efecte geniale care-ți arată, sub formă de desen, ce se află în interiorul oamenilor sau… monștrilor. Parcă m-am uitat la un episod cu Sherlock din anumite privințe, iar ținând cont că 3 actori din serial își fac apariția și aici, nu-ți vine să te mai miri. Vă las să-i descoperiți singuri!

1 2

Vladdance

08.09.2018

Povestea filmului nu e rea, dar e departe de ceea ce pot să numesc eu horror. N-am citit cărțile așa că nu am știut la ce să mă aștept din punctul de vedere al ecranizării poveștii. Dar atunci când auzi de Frankenstein te gândești la ceva care ar trebui să te sperie măcar puțin. Povești cu monștrii, umanitatea în pericol și cineva care vine să salveze situația. Filmul prezintă povestea lui Victor Frankenstein din perspectiva lui Igor, un cocoșat aflat într-o cușcă la circ salvat de acesta deoarece îi împărtășea pasiunea pentru medicină. Acțiunea are loc în momentul în care Victor era încă student la medicină și încerca să descopere nemurirea. Dacă reușește sau nu, vei vedea în film. Din punctul meu de vedere acțiunea se petrece foarte încet, astfel unele scene devin plictisitoare. Stai și aștepți să se întâmple ceva. Poate e și din cauza faptului că mă așteptam la un film de acțiune și am dat de povestea din spatele unuia. Este povestea lui Igor, a lui Frankenstein și a evenimentelor care au dus la apariția geniului care aduce la viață ceea ce a dispărut de mult. Dacă vrei un film horror, pot să-ți spun că Victor Frankenstein nu este ceea ce cauți. Dacă vrei să afli povestea din spatele lui Frankentein, creatorul de monștri, este exact ceea ce cauți. Mulți au spus că relația dintre Igor și Frankenstein este foarte aproape de ceea ce vedem în Sherlock Holmes. Mai ales că Igor devine, atât un ajutor pentru Victor, cât și persoana care trebuie să îl ajute să gândească acțiunile rațional și să nu se lase influențat de marea descoperire.

1 2

adyddd

08.09.2018

L-am asteptat cu mult interes. Frankenstein (1994) e unul din filmele mele preferate asa ca eram nerabdator sa-l vad in noua interpretare. Din pacate marea a fost dezamagirea. James McAvoy intra foarte bine in pielea personajului ilustrand imaginea geniului nebun, insa nu e suficient. Se lungesc prea mult cu conflictul ideologico - rational si cu fuga de autoritati iar apogeul abia atins se naruie in cateva clipe. E ca atunci cand te chinui sa aprinzi in chibrit: cand in sfarsit reusesti, te bucuri o fraciune de secunda pentru ca vantul ti-l stinge imediat. Ei, cam asa e si filmul. Daca nu il vedeti, nu pierdeti nimic. Mai bine reedeti versiunea 1994. Nota 6, (un punct in plus pentru imagine)

3 1