Crimă, Dramă (United States of America)

Oliver Stone

Oliver Stone, Stanley Weiser

20th Century Fox

10 Decembrie 1987

3 August 2020

<p>Filmul,  pornit de la un fapt real care a starnit un adevarat cutremur in lumea finantelor, este un pamflet dspre imoralitate si o critica acida la adresa societatii americane. In acest demers critic, Gordon Gekko, un boss corupt, fara scrupule,  il impinge pe un tinar broker, Bud Fox,  pe calea necinstita a "turnatoriei" economice. Folosindu-se de informatii confidentiale obtinute tocmai de la omul pus sa vegheze asupra moralitatii Wall Street-ului, Gordon Gekko, devine   prototipul imoralitatii  renuntind la onestitate de dragul vietii de lux.<br />Filmul Wall Street nu aduce critici sistemului capitalist, ci a culturii afacerilor din anii '80 dominate de cinism. Discursul lui Gordon Gekko ca "lacomia este buna" si "a purtat lumea inainte" reprezinta crezul afaceristilor anilor '80.</p>

eedy

08.09.2018

Film de exceptie,descriere a junglei din lumea bursei americane,sau a bursei in general

1 6

EduardR

08.09.2018

Wall Street - Bun, slabut, exelent. Pana sa vad filmul, stiam ca Michael Douglas are un Oscar pentru actorie, dar nu stiam pentru prestatia din care film l-a primit. Dupa ce am vizionat filmul acesta, care e abia al doilea film pe care-l vad cu Douglas junior, dupa "Basic Instinct", eram ferm convins ca rolul de Gordon Gekko i-a adus Oscarul si nu m-am inselat . Deci, Douglas a fost "pe val", a demonstrat ca e fiul lui Kirk Douglas facand o prestatie demna de numele pe care-l poarta! Nici Oliver Stone, regizor si scenarist de acesta data, nu a dezamagit publicul , cel putin pe mine, adulatorul lui la bine si la rau. A mai ramas scenariul, singurul lucru pe care mai intentionez sa-l subapreciez, cu toate ca e un scenariu despre brokeri, bursa, afaceri si chestii mai mult sau mai putin avocatesti, toate acestea fiind lucruri nu prea usor de adaptat pentru ecran, i-au mai lipsit cate ceva pentru a deveni un scenariu din categoria "best of Oliver Stone"

5 4

Disc03dia

08.09.2018