Dramă, Istoric (Germany, Japan, United Kingdom)

Brian Gilbert

Richard Ellmann

Dove International, British Broadcasting Corporation, capitol international

1 Septembrie 1997

24 Ianuarie 2021

Scriitorul irlandez Oscar Wilde se întoarce la Londra după o călătorie în America şi se căsătoreşte cu Constance Loyd. Cei doi vor avea doi copii, Cyril şi Vyvyan. Pe partea artistică, Oscar va câştiga o mulţime de bani cu piesele sale de teatru de succes. Astfel va reuşi să devină apropiat al tânărului Robbie Ross, şi lăsând deoparte toate ideile preconcepute, va recunoaşte faptul că este homosexual, asumându-şi cu responsabilitate acest lucru. Va urma o perioadă din viaţa sa în care va sta mai mereu în preajma tinerilor, cunoscându-l astfel pe lordul Alfred Douglas, de care se va îndrăgosti. Tatăl lui Alfred însă nu va accepta această situaţie, acţionându-l în judecată pe Oscar pentru sodomie. Sentinţa va fi dură, iar cei doi ani de muncă silnică îi vor afecta sănătatea, iar după eliberearea sa, va mai trăi o perioadă scurtă în Paris, găsindu-şi sfârşitul într-o singurătate tristă.

stef_ionesco

08.09.2018

Filmul e o biografie a marelui scriitor. Faptul că ştia "arta cuvintelor" este bine definită şi în film. Îl recomand fanilor lui Wilde.

0 0

Raya

08.09.2018

Plecând de la The Picture of Dorian Gray (care fără îndoială are ca miez o idee originală) şi de la piesa The Importance of Being Earnest, am simţit atracţie pentru opera lui Oscar Wilde. Evident că nu m-a interesat viaţa lui privată, ci ceea ce acesta a considerat necesar să prezinte publicului, munca sa. Cu toate acestea filmul m-a surprins neplăcut, scenariul e concentrat 100% pe partea tabu a vieţii scriitorului, cu tente uşor vulgare, oricât de bine ar arăta posteriorul lui Jude Law. Am fost indignată că pe parcursul povestirii nici măcar nu s-a amintit de numele pieselor jucate pe scenele englezeşti, doar accidental romanul şi Salomee. Chiar dacă în final iubirea sa neobişnuită pentru Bosie capătă nuanţe de idealizare, cumva spălând-o de ideea preconcepută a iubirii homosexuale, prima jumătate a filmului plictiseşte. Personajul titular mi s-a părut de-a dreptul şters, în schimb interpretarea lui Law nu poate să te lase indiferent, e admirabilă. Păcat de talentul lui Jennifer Ehle, care s-a pierdut în apariţia episodică şi tăcută, soţia lui lui Wilde putea fi interpretată de oricine. Cei care nu cunosc opera lui Wilde, dacă văd iniţial filmul, nu vor mai vrea niciodată să descopere lucrările lui valoroase.

0 0