Dramă (United Kingdom, United States of America)

Simon Curtis

Alexi Kaye Campbell

Origin Pictures, BBC Films

20 Martie 2015

29 Mai 2015

<p style="line-height: 14.25pt" class="MsoNormal"><span style="font-size: 12pt; color: #141823; background-image: initial; background-attachment: initial; background-size: initial; background-origin: initial; background-clip: initial; background-position: initial; background-repeat: initial">Maria Altmann, o refugiată evreică ajunsă la bătrâneţe, vrea să readucă în familie o imagine a mătuşii sale, expusă într-un important muzeu din Viena. Doar că imaginea nu e altceva decât „Mona Lisa Austriei”, o pictură de-a lui Gustav Klimt, devenită celebră. Tabloul a fost luat cu forţa de nazişti din casa familiei Altmann, iar Maria a fost obligată să plece, lăsând în urmă tot ce a iubit. După zeci de ani, ea e determinată să facă dreptate. Cu ajutorul unui tânăr avocat, Maria Altmann va da în judecată guvernul austriac pentru a recupera tabloul care o înfăţişează pe mătuşa ei.</span></p>

annemarie_s

08.09.2018

Ca orice film bazat pe o poveste adevarata, reala, avem aici o pelicula puternica, care impresioneaza, caci intotdeauna, nu-i asa?, ,,viata bate filmul''. Helen Mirren joaca extraordinar, iar povestea are multe nuante. E incredibil de usor sa accepti raul fara sa te impotrivesti, sa te lasi condus de ideologii gresite, extremiste, sa nu pui sub semnul intrebarii faptul ca il urasti/distrugi pe celalalt numai pentru ca este diferit de tine. Problema antisemitismului si a extremismului este inca deosebit de sensibila in Europa si trebuie sa pastram mereu o abordare critica in fata exceselor de acest gen. Dincolo de acest aspect, cred ca filmul a indulcit un pic prea tare motivatia financiara a intregii povesti de recuperare a tablourilor lui Klimt, chestiunea banilor a fost importanta in desfasurarea povestii, chiar daca e oarecum trecuta sub tacere in scenariu. Mi-au placut decorurile, costumele si toate referintele la epoca interbelica si viata de atunci, trecerile intre trecut si prezent fiind facute cu maiestrie de catre regizor.

2 0

08.09.2018

un film extrem de interesant pe care l-am asteptat cu nerabdare; helen mirren este exceptionala, o surpriza placuta a fost si Ryan Reynolds.

0 0

Deea.bloom

08.09.2018

nu a fost genul de film la care sa plangi in hohote, nici genul de film la care sa te descarci sufleteste. din punctul meu de vedere a fost filmul la care te-ai uitat cu admiratie si placere. Helen Mirren si Ryan Reynolds au fost superbi.

0 0