La rascruce de vanturi

Wuthering Heights

Dramă, Fantasy, Istoric, Romantic (United States of America)

William Wyler

Samuel Goldwyn Productions

20 Octombrie 2020

<p>Actiunea se petrece la inceputul secolului al XIX-lea la o ferma din Yorkshire al carei stapan, D-l Earnshaw, sosit din calatorie, aduce in casa sa pe Heathcliff -un baiat gasit pe strada. Comportamentul salbatic si caracterul inchis al acestuia nu este pe plac celorlalti membrii ai familiei dar Heathcliff isi rascumpara gestul tatalui sau adoptiv muncind la treburile casei. Cu timpul se naste o simpatie reciproca intre el si Cathy-fiica familiei Earnshaw, amandoi preferand salbaticia mlastinilor din zona si fiind mereu nedespartiti. Relatia lor are de suferit cand Cathy il cunoaste pe bogatul Edgar Linton cu care se si casatoreste, incantata de supusenia acestuia in contrast cu neinduplecarea lui Heathcliff. </p><p>Dezamagit, Heathcliff paraseste tara si se intoarce peste ceva timp, cumparand Wuthering Heights-casa copilariei sale si casatorindu-se cu Isabelle Linton-sora lui Edgar, in gest de razbunare pentru tradarea suferita. Suferinta si dragostea celor doi nu este limitata nici de moartea lui Cathy, pe care Heathcliff o implora sa ii apara ca spirit chinuitor la Wuthering Heights.</p>

tianne

08.09.2018

Un film intunecat si tensionat ca si cartea omonima, o poveste de dragoste si ura care trece dincolo de moarte. Regizorul reuseste sa creeze o atmosfera care te marcheaza mult timp dupa ce vezi filmul.

14 4

lorette

08.09.2018

am citit cartea si recitit de4 ori ,am vazut si filmul ,dragoste si ura totul redat cu multa maiestrie si intr-adevar te marcheaza pentru multa vreme.Merita mult peste nota 10.

1 0

08.09.2018

Un film greu de egalat, desi au fost multe reluari datorita interpretarii actorilor, regiei filmului , un film care a stiut sa transforme cu o sensibilitate ascutita , constienta si lucida a romanului Emily -ei Brontë .Desi mi-au placut foarte mult ecranizarile din 1993 cu Juliette Binoche si Ralph Fiennes , cea din 1998, 2003, 2005...pentru mine, ca cinefila nimeni nu-l egaleaza pe Heathcliff in interpretarea marelui actor Laurence Olivier.

7 3