Dramă, Romantic (Germany)

Christian Petzold

Christian Petzold

Schramm Film Koerner & Weber, Zweites Deutsches Fernsehen (ZDF), Medienboard Berlin-Brandenburg GmbH, ARTE

14 Februarie 2007

15 Aprilie 2008

Yella Fichte locuieste in orasul est-german Wittenberge si tocmai a acceptat un loc de munca avantajos la Hanovra. Hartuita de catre fostul ei sot Ben, care o acuza ca l-a parasit dupa ce firma lui a falimentat, femeia face greseala de a-i permite acestuia sa o conduca cu masina la gara, iar barbatul plin de resentimente face o manevra intentionata si arunca automobilul de pe un pod in raul Elba. Reusind sa se elibereze din masina scufundata si sa inoate pana la mal impreuna cu Ben, Yella se grabeste spre gara, prinde trenul si se cazeaza la un hotel din Hanovra. La scurta vreme de la sosire, tanara contabila afla ca noul angajator pe nume Schmitt-Ott a fost concediat si este interesat de ea numai din punct de vedere sexual, insa are norocul de a-l intalni in restaurantul hotelului pe Philipp, un negociator capitalist dubios, care ii propune un parteneriat de afaceri. Indragostindu-se de Philipp si formand o echipa imbatabila cu acesta, Yella ar avea motive sa se simta implinita, dar este in continuare urmarita de imaginea lui Ben si pare sa sufere de stress posttraumatic dupa accident de vreme ce aude zgomote si sunete suspecte...

polissimo

08.09.2018

Am chef de un film german…deschid netul..caut pe imdb, caut pe cinemarx, nu am rabdare, ca de obicei. De undeva dintr-un colt imi sare in ochi YELLA, wow, imi zic…ce nume e asta ? Durata ? 84 de minute. Bun, asta ma cucereste instant. E si german e si scurt. Ce imi mai pot dori ? Note destul de mici…nume fara rezonanta in distributie. Imi iau inima in dinti si il caut, il gasesc, greu (la un amic vizionator). Fimul e halucinant, chiar reusesc sa ma uit pana la sfarsit. E o lume germana a solitudinii. Ecranul nu e populat decat cu aceleasi personaje obsedante. Un film fara figuranti, fara roluri secundare. Un film in care nu se vad alti oameni decat cei direct implicati in actiune…(nuantat numit actiune). Doar masini parcate (aceleasi masini intotdeauna!) si campii verzi hanovreze. Atat. Filmul ma scuteste de eforturi suplimentare si ma obliga sa raman cu ochii fixati pe privirea schizofrenoida a eroinei, arbitrar aranjate intr-un decor steril german, populat de alte doua personaje blonde si 2-3 Audiuri. Nu mi s-a parut deloc rau filmul, e glacial, dar frumos, curat, salubru. E un film german. Atat.

7 0

Bibi_TM

08.09.2018

Yella este o femeie ce lasa in urma orasul natal si pleaca in cautarea unei slujbe mai bune si a unei vieti noi, dar este permanent bantuita de voci si sunete din trecut, ce ii ameninta prezentul. Selectionat in competitia oficiala a Festivalului de la Berlin, din 2007. Castigator al premiului Ursul de Argint, pentru cea mai buna actrita (Nina Hoss), la acelasi festival.

0 1