Comedie (United States of America)

Woody Allen

Woody Allen

Orion Pictures

15 Iulie 1983

20 Septembrie 2021

<p align="justify">Zelig este un documentar fictiv despre viata unui om cameleon pe nume Leonard Zelig, un om care devine o celebritate in anii '20 datorita tuturor calitatilor sale de a arata si a juca ca oricine in jurul sau. </p><p> </p>

scama_din_buric

08.09.2018

O cursă nebună prin umorul inegalabil al lui Woody Allen, o demonstrație de virtuozitate și de talent ce nu își propune să demonstreze nimic, nu vrea să predice ci doar să binedispună, dar are totuși un mesaj de transmis. Un fals documentar, complet cu imagini de arhivă, interviuri și articole din ziarele anilor 20-30, o declarație a unui regizor ce-și poartă cu lejeritate povara geniului, o comedie subtilă pentru cei cu un nivel intelectual peste medie pentru că Woody Allen nu face concesii și nu cade în banal. În tinerețe Leonard Zelig n-a vrut să recunoască faptul că nu a citit "Moby Dick" și s-a prefăcut că știa despre ce este vorba, pentru a participa la conversație și mai ales pentru a fi plăcut în grupul său de prieteni. Prefăcătoria s-a dezvoltat până la stadiul de boală cronică, pentru care a fost necesară intervenția specialiștilor. Cameleonismul lui Zelig este o atracție de rang mondial, iar celebritatea devine o povară tot mai mare. Urmează o poveste de dragoste între un doctor psiholog și pacientul Zelig, o însănătoșire spectaculoasă și o cădere în direcția opusă, unde personajul trece de la o fi complet lipsit de individualitate până la a fi extrem de încăpățânat și ferm. Cert e că Woody Allen e un adevărat vizionar. Cu aproape 25 înainte de popularizarea genului numit "mockumentary", un fel de "batjocumentar" într-o traducere proprie, el compune această simfonie umoristică cu o grație nemaipomenită. Punctată cu o coloană sonoră ireproșabilă și un montaj sublim, pelicula este o bijuterie cinematografică ce nu trebuie să lipsească din colecția oricărui iubitor de filme.

2 1

GeorgeLazar

08.09.2018

Zelig se reazama in originalitatea genre-ului "mockumentary"sau "documentar fictiv", cu care sunt sigur ca multi dintre noi n-am avut de-a face. Creat sa para cat mai autentic, practic filmul e alcatuit din o serie de interviuri false si un montaj de filmari vechi si noi. Umorul vine in portii destul de mici(in comparatie cu alte filme ale sale) si subtile. Nu e genial, dar personal il apreciez ca deschizator de porti.

1 3