Thriller, Dramă, Istoric (United States of America)

Kathryn Bigelow

Mark Boal

First Light, Columbia Pictures, Annapurna Pictures

19 Decembrie 2012

22 Februarie 2013

În data de 2 mai 2011 întreaga lume, dar în special americanii profund afectați de tragedia din 11 septembrie 2001, au răsuflat ușurați când au aflat că Osama Bin Laden, cel mai căutat terorist din lume, liderul Al Quaeda, a fost ucis. Zero Dark Thirty vine să facă lumină în această misiune ultra-secretă, care a dus la capturarea lui. Se presupune că filmul i-a avut pe post de consultanți chiar pe câțiva dintre soldații implicați în misiune, iar pentru ecranizare, regizoarea a avut la dispoziție documente oficiale clasificate despre urmărirea lui Bin Laden.

10_nut

08.09.2018

Un film foarte bun inspirat din fapte relae. Cum au studiat americanii antentatul cu bomba al celor doua turnuii gemene pana la uciderea lui Osama bin Laden. IL RECOMAND. NOTA MEA 10

1 7

myhaita1

08.09.2018

Traducerea ar fi cam asa "Noaptea la 0:30" adica momentul cand Bin Laden, nu a mai fost. Un film plin de actiune si de suspans pe care vi-l recomand cu toata inima Nu-l ratati merita

2 2

08.09.2018

Zero Dark Thirty este un film extraordinar pe care l-am trait la intensitate maxima.Am asteptat acest film cu sufletul la gura,am avut mari asteptari iar dupa vizionare afirm cu tarie ca nu am fost dezamagit si il consider adevaratul pretendent la Oscar.Am vazut Lincoln cat si Django dar cred ca acestea nu se pot compara cu filmul lui Kathryn Bigelow.Desigur probabil filmul nu va castiga pentru ca spune o povestea intr-un mod direct iar acest lucru deja a adus multa publicitate negativa. Din momentul in care filmul a avut premiera pur si simplu lucrurile au luat-o razna,multe controverse si critici aduse filmului pentru ca a incercat sa fie cat mai realist posibil.Parerea mea este ca filmul este extrem de realist si spune fara ezitari si ocolisuri adevaratat vanatoare a celui mai mare dusman al Statelor Unite.Scenele care implica tortura sunt foarte intense,desigur nu putea lipsi scene in care este folosita probabil cea mai intensa si coplesitoare modalitate de tortura,mai exact Waterboarding. Acum 4 ani am avut placerea sa vad The Hurt Locker,un film care mi-a placut foarte mult dar si un film care mi-a prezentat-o pe extraordinara Kathryn Bigelow.Cu Zero Dark Thirty aceasta duce totul la un nou nivel,am fost profund surprins sa vad ca Bigelow are taria sa faca asa un film complicat,un film care trateaza o poveste sensibila. Personal admir toata munca depusa de Bigelow pentru acest film si ii acord cu tarie o sansa importanta pentru cel mai bun regizor.A reusit acum trei ani,de ce nu ar reusi si de aceasta data. Despre distributie nu sunt mule de spus.In primul rand cea care merita toata recunostinta este Jessica Chastain care face un rol foarte complex,drept dovada fiind probabil si premiul Oscar pentru cea mai buna actrita in rol principal. Alte nume importante care apar in film sunt Mark Strong,Kyle Chandler,Jason Clarke si Joel Edgerton.Insa toti acesti foarte buni actori au roluri destul de mici dar fiecare isi face treaba cu profesionalism. Zero Dark Thirty este un film excelent pe care-l recomand cu cea mai mare incredere.Filmul nu incearca in nici un moment sa o i-a pe scurtatura,pur si simplu iti spune direct,cu cartile pe fata cea ce s-a intamplat cu adevarat incepand cu 9/11 pana la 1/05/11 00:30.

3 7