Ziua Z

Ziua Z

7 August 2020

Filmul realizat înainte de Revoluţie de Sergiu Nicolaescu este o evocare a evenimentelor de la 23 august 1944 ( mare parte din prima serie a filmului " Oglinda ", ce avea să fie primul film politic liber, filmat în 1993 ) .<br />  Pentru scenariu a fost cooptat, alături de regizor, marele scriitor Ioan Grigorescu . Acesta din urmă fiind un expert în reportaje, scenariul nu avea cum să iasă altfel . Critica a numit filmul şi " reportajul unei zile istorice, memorabile " . Pelicula surprinde foarte bine divergenţa Friessner - Gerstenberg . Element excepţie în filmul românesc îl constituie apariţia maestrului Ştefan Iordache în rolul antologic Eugen Cristescu, şeful Serviciului Special de Informaţii .

Juristul

20.09.2009

"Ziua Z"-Ziua in care Romania,a intors soarta Celui de-al Doilea Razboi Mondial,intorcand armele impotrive nemtilor si trecand de partea Aliatilor,ne descrie cu lux de amanunte sentimentele incercate de fiecare dincele trei Parti implicate.Cu o distributie de mare anvergura,filmul reda (atat cat a permis cenzura vremii),realitatea istorica. Printre "randuri"(cunm eram obisnuiti sa citim,pe atunci)vedem adevaratele greseli ale partidelor politice de atunci,vedem modul in care,precum o caracatita,comunistii au reusit sa-si cuprinda cu tentaculele lor,intreaga masa politica si sa-si asume meritele.Film istoric,memorabil,poate cel mai veridic film,despre ziua de 23 august 1944(Ziua Z) pe care daca stii sa-l patrunzi prin realitatea sa,vei realiza multe,despre ce inseamna "minciuna"si "adevar".

2 0

Andrei426Hemi

29.05.2010

Ziua Z este un film realizat in anul 1985 de regizorul Sergiu Nicolaescu, filmul face dupa parerea mea propaganda comunista

2 4

cristio13

21.07.2010

Sergiu Nicolaescu a vrut si pina la urma a reusit,sa faca Ciuleandra,dar comunistii au zis ca prima data trebuie sa faca un film comunist si numai asa are dreptu sa faca Ciuleandra,deci a fost un film la comanda.Asta o stiu de la Ion Ritiu,care a jucat in cele 2 filme.

2 1