Print si cersetor (2000)

The Prince and the Pauper

(Hungary, United Kingdom)

Giles Foster

1 Ianuarie 2000

28 Septembrie 2021

Filmul este o adaptare după romanul lui Mark Twain care are în distribuţie doi mari şi celebri actori Aidan Quinn şi Jonathan Hyde într-o ficţiune istorică de excepţie , Thomas Canty , fiul unui cerşetor care locuieşte abuziv în ''Offal Court'' de pe 'Pudding Lane ' care avea aspiraţii la o viaţă mai bună încurajat fiind şi de preotul local care îl învăţa să scrie şi să citească şi tânărul Edward al IV-lea al Angliei , prinţ de Wales fiul lui Henry al VIII-lea al Angliei sunt amândoi nemulţumiţi de statutul lor în viaţă , în consecinţă , ei profită de faptul că seamănă ca două picături de apă şi hotărăsc în taină să facă schimb de ''locuri'' , constatând însă că viaţa în noua postură îi pune la încercări mult mai grele decât şi-ar fi închipuit , adevăratul prinţ este închis într-o temniţă întunecoasă , iar Tom Canty e pe cale să fie încoronat rege al Angliei , aceştia . În mare parte filmul este o satiră socială care condamnă inegalitatea socială existentă în Anglia .

altisaloti

08.09.2018

bine realizat ,reda atmosfera epocii ,plin de culoare ,personaje pitoresti ,o poveste relaxanta ,

0 0

Bci2

08.09.2018

De la Mark Twain te astepti la multe glume, poante, sau istorii scrise cu miez de hatrul autor american. Filmul urmeaza in buna parte cartea, care ea, la randul ei, ar fi fost poate inspirata de povestile arabe din ,,O Mie si Una de Nopti" cu Harun-Al-Rasid , califul putred de bogat si foarte intelept al Bagdadului. Insa el este pus pe sotii (de fapt ca si Mark Twain), umbland prin cetatea Baghdadului antic imbracat ca cersetor, si la un moment il imbata pe un cersetor la o crasma si cu ajutorul vizirului sau ii trage o pacaleala/ gluma practica sarmanului cersetor imbracandu-l in straiele bogate de calif al Baghdadului si pretinzind ca el a devenit peste noapte calif al cetatii ca sa vada ce-o sa faca el. Cam aceasi istorie este repetata in ,,Print si Cersetor", insa actiunea fantastica se intimpla in Londra si nu in Baghdad, si cu multe secole dupa cea din urma. Mai mult, Mark Twain fiind pus pe sotii , si poate imitindu-l pe Shakespeare din ,,Cei doi gemeni din Verona" , ii face pe cei doi baieti aproape identici--ca si cum ar fi gemeni de la aceeasi mama-- desigur o fantezie si intorsatura reusita a lui Mark Twain. Si asa incepe desfasurarea filmului cu peripetii, unele dramtice sau tragice , iar altele hazoase, cum ar fi situatia in care cersetorul imbracat ca print al coroanei sparge nuci cu sigiliul regatului englez, fara sa stie la ce este folosit, iar apoi il ascunde, iar lumea il cauta...Pina la urma cersetorul se plictiseste de a fi print cu toate actiunile pe care el trebuie sa le faca, fiind dinainte obisnuit ca cersetor sa fie chiar lenes, fara griji si cu mai multa libertate de actiune. Mesajul filmului e clar: alegerea intre bogatie sau libertate de actiune, desi precum stim realitatea este chiar foarte diferita. Un film foarte bine realizat, care este incercat de mai multe echipe si ami tarziu, dat fiind ca se preteaza in mod foarte natural la punerea in scena si la ecranizare.

1 5

ade_95

08.09.2018